Mit NE csinálj vizsgaidőszakban? - ND's 1st BIRTHDAY

by - május 17, 2017

Az idő pénz, a pénz hatalom, a hatalom pizza és a pizza a tudás.  Ha valamiben rossz vagyok, az az időbeosztás, sőt egyáltalán a tervezgetés. Viszont harmadik évre már rájöttem, hogy mik azok az elfoglaltságok, amit tényleg nem vizsgaidőszakban kell csinálni, mert csak az fog feltűnni, hogy reggel lett és neked vizsgáznod kell menni.

Összeszedtem az elmúlt években vétett hibáimat, és néhány urban legendet, kommentárban várom az egyéb "nagyonnevizsgaidőszakbancsináld" típusú elfoglaltságokat. Mert nekem senki ne magyarázza, hogy az interneten található motivációs beszédek, miszerint "nem kell megvárni a hétfőt, ha változtatni akarsz az életeden, tedd MOST" tényleg igaz. Üzenem ezeknek az embereknek, hogy próbáljanak ők a legnehezebb vizsga előtt kiagyalt életreformot behozni a saját életükbe, kíváncsian várom a végeredményt.
Sorozat

Rémlik, hogy tavaly említettem, hogy én hülye mód mindig ilyenkor találok új, már minimum három évadot sorozatokat, amik aztán lekötik a figyelmemet és tutira azon fogok agyalni, hogy az Esperanza vajon a következő részben megvakul e, vagy Lorenzo megcsalta e Emánuelát. Szóval értitek. 
Szuper, ha találsz egy olyan kikapcsolódást jelentő filmet/sorozatot, ami érdekel, de hidd el, MEG FOG VÁRNI! Főleg Gólyák, higgyetek egy felsőbb évesnek, aki pont elég vizsgáját bukta már az életben. 

Pinterest/Weheartit/Tumblr

A kedvenc trióm, életem értelmei és kocka létem fő támogatói. Ha abból meglehetne élni, hogy ezen oldalak valamelyikét látogatom, úsznék a pénzben. Mániám motiváció címszó alatt szépen rendezett jegyzeteket, szövegkiemelőket és egyáltalán bármilyen irodai/tanuló típusú képeket nézegetni, ami 5 percig működik is, de 5 órán keresztül kicsit talán egészségtelen. A Pinterest lifehackekkel ez így biztos nem helyes írásilag szórakoztat, a Weheartit megmutatja, mennyivel királyabb életem lehetne, ha mondjuk sovány lennék és Malibuban lenne egy villám, a Tumblr meg olyan depresszióssá tesz, hogy még én is bemesélem magamnak, hogy szerelmi bánatom van, holott távolabb nem is állhatnék tőle. Szóval jótanács: IGNORÁLD a fent említett - egyébként csodálatos - oldalakat, ülj le a seggedre és tanulj.
Könyvek

Ne most kezdj bele egy 3-5-8 részes könyvsorozatba, mert 1. a büdös életbe nem fejezed be, 2. ha mégis befejezed, akkor viszont a tanulmányaidat nem fogod. Hidd el, ha igazán tanulni akarsz, akkor pont elég kötelező irodalmat kell kiszedned a könyvtárból, full felesleges még a fiatal felnőttek szomorú és titkokkal teli életével is lekötnöd magad.

Hiszti/Nyavalygás

A kutyát se érdekli a panaszáradatod, a szaktársaidat meg főleg nem. Mindenkinek van épp elég baja, főleg ha a barátaid is egyetemisták vagy végzősök, vagy évvégi hajrában lubickolnak. Ha ki vagy akadva, akkor menj egyet futni, vagy csak sétálni, szerezz be egy stresszlabdát vagy bármi egyéb, ami azt mutatja, hogy felnőtt vagy és van annyi eszed, hogy megold a saját problémáidat. A vizsgaidőszak idegesítő és stresszes, nem csak neked, hanem másoknak is, szóval hagyj mindenkit levegőhöz jutni.
Ha pedig más nyavalyog neked, azt oltsd le nyugodtan, tanulja meg ő is, hogy mi a helyzet. Később meg fogja köszönni, hogy észhez térítetted, hidd el.
Vizsgák

Van, aki állandóan pakolgatja, van, aki egymásra veszi fel. Egyik opció sem nyerő. Az elsővel az a baj, hogy addig pakolgatod, hogy vége lesz a vizsgaidőszaknak, ráadásul semmi egészséges szabadidőt nem hagysz magadnak. Utóbbiba meg bele fogsz fulladni, kimerültség és agyhalál vár az alagút végén. Bárkivel beszéltem, mindenki a heti kettőt tartja optimálisnak, kivéve persze ha nehezebb a kurzusod, vagy éppenséggel lutri. Ne akarj gyorsan fejezni, mindenre van idő, ha a vizsgákat normálisan beosztod.

Fogyókúra/Csokizabálás

Eszedbe jutott, hogy le kellene adni nyárig pár kilót? Buktad. Ne most kezdj el koplalni, volt rá egy komplett tanulmányi időszakod, gondolkodtál volna előre. Viccet félretéve mondjuk nem vicceltem, de mindegy: Kell a cukor az agynak, és a kitartáshoz is, de soha nem értettem, hogy tudnak egyesek komplett tábla Milkákat bevágni per nap. Szerintem ez egy óriási hiba tud lenni a vércukorszintednek, a combodnak és a pénztárcádnak egyaránt. A bőrödről nem is beszélve. mióta lettem én beauty blogger??!!
Ugyanez igaz a koplalásra is: totál kimerülten nem fogsz semmit megtanulni, márpedig az energia kell a seggeléshez és a tananyag felfogásához. Attól, hogy vizsgaidőszak van, nem kell változtatnod az életviteleden, max ha késő estig tanulsz, akkor hozz be egy plusz vacsorát és szevasz. 
Kicsi Gólyák, tanuljatok az első félévi hibáitokból és a tapasztalt felsőbbévesek sztorijaiból. Mit tudtok még hibának felhozni erre az időszakra? Írjátok le kommentárban itt, vagy a Neverhood's Diary Facebook oldalán. :) 

You May Also Like

2 comments

  1. Ha egész életedben hidegen hagyott a farmville, ne legyél olyan idióta, mint EGYESEK, hogy vizsgaidőszakban jut eszedbe, hogy adjunk neki egy esélyt, próbáljuk ki.
    Beszippant, elnyel, mint a mocsár, és mikor végre sikerül megemberelned magad, tanulás közben is csak a palántáidon jár az eszed, és menni akarsz learatni a termést.

    VálaszTörlés